RSS

Crème brûlée

04 Jun

Crème brûlée ehk brüleekreem on vanilline jahutatud keedukreem, mida katab krõbe koorik ning millesse armusin Prantsusmaal elades. Isiklikult meeldib mulle aga kui ka keedukreem on veidi soe. Just sellist pakuti mu Prantsuse kodulinnas Amboises Michel Debré väljakul asuval kohvikus. Mälestus sellest imelisest brüleekreemist on nii värske – istusin kohviku ees oleval terassil ühe pisikese lauas ääres ja nautisin sooja brüleekreemi ning espressot. Samal ajal jälgisin turiste, kes Amboised imetlema ja avastama olid tulnud. Täpselt minu kohviku vastas on maailma parim pagari- ja šokolaadiäri Bigot. Minu selja taha jäi aga kuulus Amboise loss, mille kabelis asub Leonardo da Vinci haud. Umbes paari minutilise jalutuskäigu kagusel minust vasakule jäi aga Clos Lucé, kus Leonardo elas oma viimased kolm eluaastat. Kui jalutada aga minust paremal jõuab Loire jõe äärde. Pean tõdema, et elasin oma Prantsusmaal oleku ajal ikka väga ilusas ja ajaloolises linnas. Kui aga kodulinnast Amboisest jäi väheks siis lühikese autosõidu kaugusel asusid teisedki Loire oru lossid ja Toursi linn.

Aitab nüüd aga heietustest ja tuleme tagasi brüleekreemi juurde. Nädalavahetusel Rocca al Mare Prismas käies leidsin jogurti letist Riansi Crème brûlée. Kuna letile oli jäänud kolm viimast pakki siis võtsin kohe kõik, sest olin kindel et need on head. Proovimiseks läks täna ja ma ei pidanud pettuma – brüleekreem oli tõesti maitsev.

Seega soovitan proovida. Kindlasti plaanin kunagi ka ise selle mõnusa magustoidu tegemise järgi proovima. Vähemalt nüüd on mul kolm brüleekreemi vormi olemas (nimelt kreem on müügil klaaskaussides) ja seega ei tohiks rohkem takistusi olla. Loodan, et saan varsti ka selle posituse oma blogisse lisada.

 
Lisa kommentaar

Posted by &emdash; 4. Jun 2011 in Magustoidud ja maiustused

 

Sildid:

Lisa kommentaar

 
